Handige notitie apps om nooit meer iets te vergeten

0
88

Nooit meer iets vergeten? Daar zijn een aantal handige apps voor, zodat je notities snel kan aanmaken en later kunt verwerken. PhoneGeek heeft een paar op een rijtje gezet.

Google Keep

Google Keep is een handige app om notities in op te slaan. Even geen pen en papier bij de hand, maar wel iets opschrijven? Dan komt Google Keep om de hoek kijken. Vooral voor het opslaan van ideeën is de app handig. Met Google Keep kunnen gebruikers complete lijsten maken en deze synchroniseren met andere apparaten. Handig aan de app is dat het ook offline werkt en dat er herinneringen ingesteld kunnen worden. Het is ook mogelijk om een lijst samen te gebruiken, waardoor een collega bijvoorbeeld notities kan uitbreiden.

Moet je naar een belangrijke vergadering? Schrijf alvast de hoofdpunten op en plak er een notitie of foto van de locatie bij. Zo weet je altijd waar je moet zijn en wat de essentie van de vergadering is. Vervolgens kun je de notulen zowel openen op je smartphone als (werk)computer.

Wunderlist

Met Wunderlist krijg je je werk gedaan. Het is niet alleen bedoeld voor productiviteit binnen bedrijven, maar ook om je leven te organiseren. Zo kun je bijvoorbeeld een vakantie plannen of een boodschappenlijstje maken. De app is geschikt voor persoonlijke en professionele to-do-lijsten.

In de app is het mogelijk om herinneringen te krijgen van datgene wat nog op de to-do-list staat. Dit is vooral handig in een werkomgeving, waar soms belangrijke deadlines op het programma staan. Daarnaast kan er worden samengewerkt met collega’s, vrienden en familie. De app is op vrijwel ieder toestel te gebruiken: van Mac Computer tot Kindle Fire.

Trello

Bij grote projecten is het vaak moeilijk om overzicht te houden. Trello verhelpt dit probleem. Het systeem werkt als een soort prikbord, waar je opdrachten aan toe kunt voegen. Bij elke opdracht kan de status veranderd worden, van bijvoorbeeld ‘to-do’ naar ‘mee bezig’ of ‘gedaan/klaar’.

Net als bij de hiervoor genoemde apps, is het mogelijk teamleden toe te voegen. Deze collega’s kunnen een checklist afvinken. Zo weet de projectbeheerder zeker dat het werk afkomt en wat de voortgang op dit moment is.

Evernote

Evernote is handig voor mensen die veel notities hebben en deze op een overzichtelijk manier willen organiseren. Typ notities, voeg bijlagen toe of neem memo’s op. Je kunt deze notities daarna organiseren in zogenaamde notitieboeken en terugvinden door het ingebouwde zoekmechanisme te gebruiken. Bijzonder aan Evernote is dat het programma notities op papier kan scannen en kan digitaliseren. Deze scan kun je toegevoegen aan de notities.